W dniu 28 maja 2022 r. na Wydziale Transportu, Elektrotechniki i Informatyki odbyły się pierwsze ośmiogodzinne zajęcia dla uczniów szkół podstawowych dla klas 1-3.w ramach projektu pt.: „Nauka przez zabawę”.
„W poszukiwaniu historii miasta” – historia zapisana w legendach oraz ABC bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zajęcia rozpoczęły się od powitania uczestników projektu, przedstawienia struktury i specyfiki dydaktycznej Wydziału. Następnie młodzi studenci w grupach odbyli zajęcia teoretyczne z zakresu:
- Bezpieczne zachowanie na drodze. Przygotowanie dzieci do samodzielności w ruchu drogowym.
- Co decyduje o naszym bezpieczeństwie w ruchu drogowym?
- Zajęcia ruchowe w wykorzystaniem Zestawu „Miasteczko Umiejętności Drogowych AUTOCHODZIK”.
- Radom w legendach, krzyżówki, kolorowanki i łamigłówki.
- Co warto zobaczyć w Radomiu i jego okolicach.
Na zakończenie odbył się spacer po Radomiu „ w poszukiwaniu symboli miasta. Po ośmiu godzinach zajęć Uczestnicy projektu mogli wrócić do domów na zasłużony odpoczynek. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości powtórzą spacer po Radomiu ze swoimi opiekunami i znajomymi.
Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/3tdqWGnVHjwo9KDHA
W dniu 4 czerwca 2022 r. na Wydziale Transportu, Elektrotechniki i Informatyki odbyły się zajęcia dla uczniów szkół podstawowych dla klas 4-6 w ramach projektu pt.: „Nauka przez zabawę”.
Tematyka zajęć dla uczestników z klas 4-6 koncentrowała się wokół zagadnień: „Gry terenowe – bezpieczny wypoczynek na łonie natury” – Zajęcia terenowe + ABC bezpieczeństwa na drodze.
Zajęcia podzielono na dwa bloki zadaniowe. W pierwszym bloku skoncentrowano się na przekazaniu wiedzy teoretycznej z zakresu następujących zagadnień:
- bezpieczeństwo w ruchu drogowym podczas przemieszczeń pieszych oraz realizowanych na rowerze i hulajnodze,
- podstawowe zasady i przepisy obowiązujące w ruchu drogowym,
- Karta Rowerowa moje pierwsze prawo jazdy,
- „bezpieczna droga do szkoły z kartą rowerową”,
- bezpieczna jazda hulajnogą,
- co można zobaczyć ciekawego w najbliższej okolicy?
W drugiej części zajęć odbył się spacer po Puszczy Kozienickiej w poszukiwaniu atrakcji przyrodniczych z wykorzystaniem ścieżki dydaktycznej Bartny Kąt i „Ścieżka Śródborze”. Dużą pomocą w opisie tych skarbów Puszczy Kozienickiej była obecność Nadleśniczych z Kozienic. Pogoda niestety nie dopisała. Nasi młodzi studenci dzielnie znieśli utrudnienia wynikające z padającego deszczu i pod kolorowymi parasolkami przemierzali Puszczę Kozienicką w poszukiwaniu atrakcji zlokalizowanych w okolicach Bartnego Kąta, rezerwatu dębów Ponty oraz ścieżki dydaktycznej Śródborze. Na zakończenie młodzi studenci wzięli udział w grze terenowej, rozwiązywali przygotowane rebusy, zagadki i krzyżówkę. Zwieńczeniem trudów wycieczki po Puszczy Kozienickiej było przygotowane przez Nadleśnictwo w Kozienicach ognisko na stanowisku dydaktycznym w Przejeździe. Kiełbaski smakowały wszystkim uczestnikom zajęć. Po ośmiu godzinach zajęć realizowanych w salach dydaktycznych WTEiI oraz w Puszczy Kozienickiej młodzi studenci wrócili do domu.
Jak było na zajęciach można zobaczyć na zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/e7aU9hJoWFHzF2h57
https://photos.app.goo.gl/f46HYsKrUUgE9tzD6
W dniu 11 czerwca 2022 r. na Wydziale Transportu, Elektrotechniki i Informatyki odbyły się zajęcia dla uczniów szkół podstawowych dla klas 7-8 w ramach projektu pt.: „Nauka przez zabawę”.
Tematyka zajęć dla uczestników z klas 7-8 koncentrowała się wokół zagadnień: „Raz pod wodą raz na wodzie” – zasady nurkowania
i żeglarstwa + ABC ratownictwa wodnego.
Zajęcia koncentrowały się na dwóch grupach zagadnień:
- Woda jako forma wypoczynku, jak zachowujemy się na wodzie
i w jej pobliżu, - Zasady udzielania pierwszej pomocy z uwzględnieniem pomocy osobom poszkodowanym na wodzie.
Zajęcia odbyły się w ośrodku w Domaniowie. Uczestnicy poznali zasady komunikacji na wodzie, sposoby rozpoznawania zagrożeń pogodowych, zasady wiązań żeglarskich oraz podstawowe zasady obsługi jachtów i nurkowania. Na zakończenie tej części zajęć każdy w uczestników mógł sprawdzić swoje umiejętności podczas zajęć praktycznych na wodzie. W ramach drugiej części zajęć ratownik medyczny z uprawnieniami instruktora ratownictwa wodnego wprowadził uczestników w zasady udzielania pierwszej pomocy. Osoba prowadząca zajęcia zwróciła również uwagę na różnice w udzielaniu osobom poszkodowanym w wyniku kontaktu z wodą. W ramach części praktycznej każda z osób mogła pod okiem instruktora, wykorzystując otrzymane materiały dydaktyczne (apteczki turystyczne), sprawdzić swoje umiejętności na dostępnych fantomach. Osoby najlepiej wypełniające polecenia i zadania otrzymały nagrody. W ostatniej części zajęć uczestnicy w ramach zorganizowanych gier, zabaw i konkursów mogli sprawdzić wiedzę oraz umiejętności praktyczne z zakresu węzłów żeglarskich oraz pierwszej pomocy. Na zakończenie zajęć zorganizowano ognisko.